Coilspring-busters inc.
 
Start
Tilbage til Kia
 
 
Stefanie kigger på struds - men i sikkerhed i 88"'eren...

En sild og en struds i Knuthenborgparken

Veninde Stefanie i 88" sommerferie 2006

 

Tanjas Norgesbilleder

 
Sverigestur for nogle år siden - for ung til 88" - så farmands 109" måtte bruges..
 
 
 
 

Lidt billeder og andet "Gott og blandat"

Hér er lidt forskellige billeder og andet der har med 88"eren at gøre.

 

September. Hmm, der sker ikke så meget på Land-Rover fronten for tiden. Vi er dog enige om at skifte motoren i denne måned (tror vi nok ;-).... Bilen kørte helt upåklageligt i Sverige i sommerferien. Vi kom op på over 9 km/l og det er ikk' så ringe endda....

 

29 maj. Far har i pinsen skiftet bageste pakdåse på den "ny" motor og checket plejlstangslejer og hovedlejer; det hele ser godt ud, så vi gør ikke mere end at skifte forreste pakdåse, nu vi har motoren ude.

Vi monterer skruer i flangen, så man lettere kan skifte den i fremtiden. Vi bruger den pakdåsetype, som sidder på 2½ literen, den har 2 "læber".

Maj 2007. Hmm, hva' sker der? Ikke så meget, men alligevel. Inden vi kører til Svensk Land-Rover klubbs 20 års jubilæum i august, skal der en anden motor i. Vi lægger den motor i, som far havde liggende i 109" i en periode. Den får nye motorlejer, måske nye stempelringe og nye pakdåser for og bag. Den er udstyret med et stage II- topstykke, så det bliver spændende om der vil være mærkbar forskel. Den gamle motor bruger rigtigt meget olie og ryger en del!, så derfor kommer den ud til et grundigt eftersyn og vurdering af en mulig renovering...

Vi skal også gennemgå vognen grundigt, da den indenfor de næste måneder skal til syn; ikke at vi tror der noget galt, men man ka' lige så godt gi' den lidt knofedt....

 

Marts 2007. Det er ikke fordi at siden er glemt, men nu kører bilen sådan bare (næsten dag efter dag). Vi har skiftet en startmotor, som var slidt ved kullene.. Så bortset fra de almindelige Weber-problemer med udsættere omkring frysepunktet, kører den bare.

 

Okt. 06.

Mine venner kom lige forbi om natten før min fødselsdag i september. Tak for det ;-)

Hap, hap, happy birthday to you...

 

Sept. 06. "Ny" nummerplade.

Min "ny" nummerplade, som jeg har fået af Lene og Poul. Den ene af to, der var monteret på deres 107", da de fik den hjem fra irland.

(Prøv at sætte 2 tynde streger mellem i'erne og y'et; så står der MY 88)..

 

To små "sølv"streger mellem "i" og "y" og pludselig står der "MY 88" - helt vildt grineren - ikk'......

 

Sept. 06. "Nye" Wolf-fælge.

Skal males lidt mere cremefarvet og monteres med mine BF Goodrich AT. De er som nye under bremsestøvet...

 

Ulven kommer ! - uh, åh - the wolfie-wheels

Og sådan ser de ud på bilen; pyha det' flot....

Ulven viser tænder...                      Den er væk før du kan sige Rødhætte...

 

Juni 06. Elektronisk tænding.

Far og jeg har monteret elektronisk tænding. Det er et "gør-det-selv"-kit, fra Velleman, som bruger platinerne til at give "signalet" til tændingsmodulet, som så producerer den "store" gnist til tændrørene. Det vil sige at platinerne ikke mere slides som før, da de ikke bærer nogen stor strøm, men kun giver et "signal".. (Det er ihvertfald hvad far siger ;-).

Efter sommerferien (eller senere), kommer der nogle billeder af monteringen.

zero - and we have ignition........................

 

 

Oktober 2005. Hér er mor med ud at køre for første gang i 88"eren. 

 

   

 

Og starten er gået

Hér starter balladen. Endelig på plader og det er mig der kører ;-) ....

 

 


Copyright © 2006 by 109-serie3.dk. Materialet på disse sider er beskyttet af gældende dansk lov om ophavsret.